Strikk

Trim for eldre!

Min nye beste venn er en strikk! En rød strikk med ikke alt for mye motstand. Jeg er i gang med opptrening og har denne uken jobbet både med fysioterapeut og massør. Det er godt å være i gang med en treningsplan. Jeg føler at nå skjer det noe. Dessuten er dagen i dag den første dagen hvor jeg ikke har hatt vondt hele dagen! Hurra!

Ok, tilbake til den strikken. Jeg hadde jo helt glemt hvordan det er å trene opp etter en skade. Det er helt enkle øvelser, det føles ikke som trening, mer som trim for eldre, sånn «eit trinn hit og eit trinn dit» :-). Det jeg skal gjøre er f eks å stå stille å dra i strikken på forskjellige måter, åtte repetisjoner, tre sett – hver dag.  Jadda! Her er et par eksempler (jeg tok av lyden for det hørtes ut som jeg kjedet meg veldig. Noe som helt klart stemmer):

Veldig deilig at smerten nå ser ut til å slippe taket litt. Fysioterapeuten mente jeg burde teste ut om det fungerer med en liten løpetur i helgen. Det skal jeg! Håper energien min sakte og sikkert kommer på plass igjen. Jeg gleder meg til å kunne trene for fullt og fungere bra på jobb uten å bli supersliten! Men det er viktig å ikke falle for fristelsen å gå for fort frem. Nå skal jeg følge treningsplanen som jeg har døpt «Trim for eldre». Før det tar av med fredagstaco, skal jeg sette på litt upbeat musikk og gjøre alle øvelsene – åtte rep, tre sett og se for meg at kunstløp-programmet mitt sitter! Fin fredag og god helg!

 

Facebook Comments