Grønnkålhel

Håpet er (lyse)grønt!

Håpet er lysegrønt, skriver Alexander Kielland. Det er mulig, i alle fall er det grønt! Jeg skulle jo gjøre litt plass i hverdagen min til å lage enkle og gode retter vi kan spise typisk på kvelden etter trening. Mitt første forsøk – fylte avocado – ble av typen katastrofe, men nå har jeg jammen fått dreisen på noe her: Grønnkålchips!

Godt, sunt og superenkelt! Siden det var nytt år og greier, tok jeg frem denne boken om å bli sunn. Der fant jeg oppskriften.

Grønnkålbok

Slik gjør du det:

  • Ta en pose grønnkål (ferdig vasket og klar så går det kjapt)
  • Legg kålen i en bolle
  • Hell over litt olivenolje
  • Strø på salt
  • Bland alt godt sammen
  • Legg kålen ut på et bakepapir
  • Sett i ovnen, 175 grader, 10-12 minutter

Grønnkålibolle

Grønnkålolje

Grønnkålklar

Voila! Crispy, sunn snacks med lekker farger som formelig oser av antioksidanter. Sånt gir meg kjøkken-selvtillit! Øvelse gjør mester. Gjelder å aldri gi seg.

Nå skal jeg teste om grønnkål-chipsen min egner seg til taco!

Fin fredag og god helg! 🙂

Facebook Comments